12 išvykų: 7. Dusetos v.2

Dusetų bažnyčiaDar viena išvyka, dar vienas vizitas į Dusetas, tačiau šį kartą jis kiek kitoks, aplankant ir apylinkes: Sartų apžvalgos bokštą, Velikuškių II piliakalnį, Bradesių ąžuolą ir tiesiog gerai praleidžiant laiką Sartų pakrantėje, kuo man ir patinka Dusetos.

Kelias

Kelionė iš Didžiasalio į Dusetas veda labai įdomiu keliu. Man jis įdomus, kitiems gal jis būtų bjaurus, nors žiemą juo važiuot ir aš nelabai norėčiau. Tai siauras kelias, kuriame prasilenkti galima tik užvažiuojant ant žvyruoto kelkraščio, o priešprieša atvažiuojantį automobilį galima pastebėti tik paskutinę akimirką – svarbu, kad ten nebūtų koks kamikadzė. Vingiuojantis, siauras ir kalvotas kelias nr. 179 tarp Padustėlio ir Degučių. Kadangi sugedo vaizdo registratorius, iš jo vaizdų nebus.

Sartų pakrantė

VienaratisDusetose papietavę patraukėme pasivaikščioti Sartų pakrante. Iš visos kompanijos atsirado tik vienas drąsuolis panoręs išsimaudyti. Būtų buvęs ir antras, bet jis kaip tik užmigo. Tiesa, tai ne savanoris, o jauniausias išvykos dalyvis, kurio norai dar neišreiškiami žodžiais. Tie, kuriems maudynės nebuvo patrauklios mokėsi važinėti vienaračiu, o man teko švietėjiškai reklaminė funkcija apie jį kalbėti su vietos gyventoju, kuris, pasirodo, net riedį norėjo pats sukonstruoti, kaip pats sakė „esu elektroniškas žmogus“. Pasivaikščiojimą nutraukė pradėjęs gąsdinti lietus, tada patraukėme tuštinti saldaus stalo, kur buvo iškelta tolesnė kelionės idėja. Idėja nuvykti iki Sartų apžvalgos bokšto sulaukė šimtaprocentinio pritarimo. Išvykome.

Sartų apžvalgos bokštas

Sartų apžvalgos bokštas stovi už ~16 km. Vėl pasitarnauja erdvus automobilis, net gaila galvot apie jo keitimą mažesniu. Kas įveikė visus laiptelius, kas užlipo tik iki žemesnių pakopų – visi pasimėgavo puikiais atsiveriančiais vaizdais į išskirtinės formos Sartų ežerą.

Apžvalgos bokštas labai aukštas, net 36 metrų aukščio (dauguma telekomunikacijų įmonių bokštų, ant kurių įrengtos apžvalgos aikštelės, yra ~20-26 metrų aukščio). Įveikti ratu besisukančius laiptus nemenkas iššūkis, tačiau vertas pastangų. Bokštą 2006 m. pastatė „Rokiškio sūris“, skirdamas jį visuomeniniam naudojimui (lankymas nemokamas, galimas šviesiu paros metu ~9 iki 22 val., gali skirtis skirtingu metų laiku).

Bradesių ąžuolas ir Ąžuolas

Bradesių ąžuolasGrįždami nuo Sartų apžvalgos bokšto pakeliui stabtelėjome prie Bradesių ąžuolo. Neatsitiktinai, dabar stoviniuojame prie dažno ąžuolo (juk reikia vaiką Ąžuolą su ąžuolais supažindinti). Bradesių ąžuolas man atrodo įspūdingiau nei Stelmužės, vien dėl to, jog nebetonuotas ir dirbtinai, iš pirmo žvilgsnio, neprilaikomas. Tai ~500 metų senumo medis, pasiekęs 29 metrų aukštį, o kamienas 1,3 metro aukštyje yra net 612 cm. apimties. Teigiama, jog anksčiau čia būtą viso ąžuolyno, o telikęs vienas medis. Ir kur iš Lietuvos tie ąžuolynai bėgo..?

Piliakalnis

Vaizdas nuo Velikuškių II piliakalnioKita stotelė – Velikuškių II piliakalnis, dar turintis salos vardą. Atsiveriantis vaizdas ne toks įspūdingas kaip nuo Sartų apžvalgos bokšto, tačiau vis tiek malonus akiai. Matosi kur ne kur auga nedideli ąžuolai, matosi ežeras, tik jau ne Sartų, o su juo besijungiantis Zalvės.

Daugiau jokių stotelių, grįžtam į Dusetas, įveikiam neįveiktus pyragus ir traukiam atgal namo į rytus, kupini malonių įspūdžių ir besiruošiantys dar vienai išvykai, šį kartą – baidarėmis Nerimi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.