Savaitgalis Rygoje

Spontaniškai sugalvota kelionė į Rygą – puikus savaitgalio praleidimo būdas, nors ir su gausybe iššūkių, tarp kurių ir dvi dienas prieš kelionę sugedęs automobilis. Kaip bebūtų, Rygą pasiekėme ir ten praleidome dvi puikias, saulėtas, nors ir ne itin šiltas, rudens dienas.

Vilnius – Ryga

Į Rygą važiavom per Vilnių. Šioks toks lankas, bet tam gausybė savų priežasčių. Iš Karoliniškių pajudėjom šeštadienį 6 val. ryto, Vilniaus ribą kirtom ~6:30. Šios dalies nebuvau apskaičiavęs, todėl Rygą pasiekėm kiek vėliau nei tikėjomės ir tarėmės su kelionės partneriais, vykusiais autobusu iš Šiaulių. Prie autobusų stoties buvom apie 10 val. 15 min. Vienas sustojimas degalinėje prie Vilniaus, vienas sustojimas prie Bauskės pusryčiams (du kartus po <10 min.) Ko gero, pirmą kartą šiek tiek lėčiau nei rodo Google Maps.

Zoologijos sodas

Voverė ir Ąžuolas
Voverė ir Ąžuolas zoologijos sode

Pirmas tikslas – važiuoti prie jūros. Sustreikavo dviejuose telefonuose esantys GPS ir nei vienas nenorėjo rodyt kelio prie jūros. Važiavom šiek tiek klaidžiodami, o pagaliau netikėtai atradus GPS’e kryptį atsidūrėm prie Meža parko. Prie tokios paklaidos prisidėjo ir žmogiškasis faktorius, bet tai menka bėda. Jei jau atvykom čia – einam į zoologijos sodą, kurio lankymas buvo numatytas sekmadieniui.

Rygos zoologijos sodas
Rygos zoologijos sode

Susimokam kasose (kaina suaugusiam 6 €) ir keliaujam apžiūrėt gyvūnų. Saulėta diena, todėl nemažai jų lepinasi ant saulutės po priešpiečių. Smagus 2-3 valandų pasivaikščiojimas prieš pietus, kurio komentuoti nereikia – tai zoologijos sodas. Vieniems čia viskas įdomu ir traukia, kiti tokios vietos vengia didžiuliu ratu.

Rygos zoologijos sodas kur kas turtingesnis už Kauno. Čia, iš pirmo žvilgsnio bent jau, daugiau gyvūnų, tvarkingesnė aplinka, tačiau kartu jis ir kur kas klaidesnis, sunkiau susiorientuoti, ką jau matėme, o ką praleidome. Be to, Rygos zoologijos sode patogiau ir su vaikišku vežimėliu.

Lido miestelis

Išalkome zoologijos sode, tad kita stotelė – pietūs Lido miestelyje. Lido Lietuvoje nėra toks populiarus kaip Latvijoje, nors ir pas mus (dabar tai Delano) lankytojų netrūksta. Kokybė skiriasi iš esmės, jei Lietuvoje beveik visada tekdavo valgyti šaltą maistą, tai Rygos Lido miestelyje maistas ne tik visiškai šviežias, bet ir skanus, o populiarumas tiesiog stebina – mokamoje aikštelėje ne taip lengva rasti vietą, eilės kone prie kiekvieno patiekalo, laisvų stalelių milžiniškame restorane vos vienas kitas. Tiesa, nustebino eilių nebuvimas kasose, aptarnavimas jose žaibiškas. Kainos, deja, didesnės nei įprasta išleisti per pietus Vilniuje esančios kavinėse / restoranuose (nekalbu apie prabangius), tačiau nėra ypatingai brangu. Mums užteko 16 eurų, nors Vilniuje panašiai pietaudami „telpam“ į 12-13 €.

Lido miestelio keliai vaikams

Šalia restorano – didelis pramogų pasirinkimas:

• Atrakcionai įvairaus amžiaus vaikams;
  • Tiras;
  • Vairavimo aikštelė vaikams;
  • Pavėsinės ir kt.

Senamiestis

Rygos Senamiestis

Nemažai laiko skyrėm pabuvimui Senamiestyje. Rygos senamiestis gyvas. Skirtingai nei Vilniaus ar Kauno, čia visuomet pilna turistų, nesvarbu, tai 11 valanda ryto ar tiek pat vakare – visada sunku prasilenkti tarp dviračių, žmonių ir lauko kavinių stalelių. Visur skamba muzika, sukasi padavėjai, išeina ir įeina žmonės. Nors buvo ir gana vėsu, žmonės mėgaujasi neblogu oru ir laiką leidžia senamiestyje (visgi, dauguma kalba anglų, rusų kalbomis, tad tikrai ne vietiniai).

Eglutės vieta
Čia buvo pirmoji pasaulyje Kalėdų eglė

Nesu didelis senamiesčių gerbėjas, tokia nėra ir Ieva, o apie Ąžuolą mažai dar ką žinom, bet laikas čia neprailgo. Šiek tiek pasivaikščioję Senamiestyje, pasivažinėję su vienaračiu greta Laisvės paminklo patraukėme į savo hostelį.

Kokteilių baras 26-ame aukšte

Rygos panorama
Naktinė Ryga per Skyline baro langą

Dešimt ar penkioliką minučių pailsinę kojas (ne visi bendrakeleiviai pratę daug vaikščiot) patraukėm į dar vieną iš anksto suplanuotą vietą – Skyline barą Radisson viešbutyje. Kokteilių baras įsikūręs 26-ame viešbučio aukšte, todėl atsiveria nuostabi panorama. Atėjom jau sutemus, ~19:30, tad matėsi puiki naktinės Rygos panorama. Deja, tokiu laiku gauti stalelį prie lango sunkiai įmanoma, bet prieiti pasigrožėti galima tiek į vieną, tiek į kitą pusę.

Kainos… Sunku pasakyt ar geros, ar labai didelės. Nealkoholiniai kokteiliai kainuoja nuo 5,5 iki 10 eurų, alkoholiniai maždaug nuo 8 eurų iki 20 ir daugiau, o nealkoholinė degtinė ar kažkas į tai panašaus – 135 eurai už 0,7 litro talpos butelį. Prie kokteilių baras vaišina riešutais, puikus aptarnavimas, nuostabus vaizdas – nesuklysiu sakydamas, kad tai geriau nei mokėt kelis eurus už pasikėlimą į TV bokštą ar kitą apžvalgos aikštelę (Šv. Petro bažnyčioje, Mokslų akademijoje).

Jūra

Pajūris ir debesys
Oras bandė mus išgąsdinti

Antrąją viešnagės Rygoje dieną pasiekėme jūrą. Dar Rygos miesto teritorijoje yra paplūdimys, kurį rasti nors ir ne itin lengva, bet įmanoma. Pasivaikščiojom pajūryje, radom nemažai įvairių pramogų – laipynės, supynės… Puiki vieta šeimoms su vaikais (tokių sutikom ne vieną).

Braidymas jūroje
Po Baltijos jūrą pabraidžius…

Vasarą, ko gero, paplūdimys būna ganėtinai pilnas, bet jis ilgas ir kur kas talpesnis nei Palangos, nors, kiek teko skaityti atsiliepimus, jūra čia labai negili ir tenka toli eiti. Kitas trūkumas – atstumas nuo

Karstyklės prie jūros

centro tik vos mažesnis nei iki Jūrmalos, kur siūloma dar daugiau pramogų. Mums tai nelabai aktualu, nes nei pramogaut, nei maudytis nesiruošėm. Tik Ąžuolas išdrįso pabraidyt ir keli vietiniai bėgo maudytis. Paplūdimio termometras rodė apie 10 laipsnių šilumos.

Centrinis turgus

Labai daug kur turistams reklamuojamas / rekomenduojamas centrinis Rygos turgus (prie pat autobusų stoties, kitapus kanalo). Man jis labai panašus į centrinį Kauno turgų Urmo bazėje. Čia užėjome tik dėl noro rasti karvučių (saldainių, gaminamų Saldus mieste). Deja, nepavyko jų rasti, daugiausiai parduodami Laimos saldainiai, netrūksta Vilniaus pergalės, Rūtos gaminių… Mūsų norimais saldainiais, kurie man lyg suvenyras iš Latvijos, prekiauja Maxima, Rimi ir daugybė kitų parduotuvių, bet kur užeini, ten jų nėra. Tik vienoj vietoj mačiau, bet buvo labai mažai (sauja ar dvi). Tiesa, nustebino visų saldainių kainos – vyrauja 8-9 eurai už kilogramą, vos vieni kiti saldainiai pigesni. Lietuvoje saldumynai tikrai pigesni.

Pats turgus įdomus tuo, kad yra įrengtas dirižablių (cepelinų) angaruose, o dirba jis visą savaitę, nuo pirmadienio iki sekmadienio, kas man yra kiek neįprasta. Tai buvo vienas iš paskutinių aplankytų objektų, dar po to šiek tiek pasivaikščiojom po Senamiestį, išlydėjom bendrakeleivius, atvykusius autobusu ir patraukėme link automobilio išvykimui namo (trumpam dar stabtelėjome Riga Plaza prekybos centre, kad kelionė neprailgtų ir skrandžiai nerėkautų)

Hostelis

Nakvynei buvome rezervavę keturvietį kambarį Gogol Park Hostel. Tai nusprendėme po daugybės perskaitytų teigiamų atsiliepimų ir dėl geros kainos. Keturiems su puse asmens nakvynė kainavo 36 eurus.

Hostelis tikrai vertas pačių geriausių atsiliepimų. Kambariai ir bendros patalpos (įskaitant dušus ir WC) labai tvarkingos, yra ne tik pakankamai dušų ir tualetų, bet net skalbimo mašina, džiovyklė, lyginimo lenta. Virtuvėje viskas, ko gali prireikti:

• Mikrobangų krosnelė;
  • Šaldytuvas;
  • Skrudintuvas (toasteris);
  • Virdulys;
  • Televizorius;
  • Įvairūs indai…

Radom paliktos arbatos, kavos, cukraus. Vienintelis prašymas – pasinaudoję indais juos išplaukite. Už virtuvės – laiptinė, ten įrengta rami vieta skaitymui, palikta knygų, yra atspausdinta istorinė informacija apie Rygą iš Vikipedijos (rusų kalba). Viskas pritaikyta komfortiškai nakvynei.

Vieta – puiki. 850 metrų iki stoties, nepilnas kilometras iki Senamiesčio, per langą matėsi nedidelis Gogolio parkas. Rajonas gal ir ne iš geriausių, šalia bent porą aludžių matėm, bet nei vieno nusiteikusio piktybiškai. Įdomu, kad hostelis kaip tik ant tos ribos, kur baigiasi mokamas parkavimas, tad nėra jokios būtinybės papildomai mokėti už vietą aikštelėje. Beje, parkavimas Rygoje – prabanga. Senamiesčio pakraščiuose pirma valanda ~2 €, tolesnės po 2,5 €. Arčiau – po 3-5 €, pačiame Senamiestyje tenka pakloti ir 7 eurus už vieną valandą. Gal dėl to Senamiestyje vyrauja pėstieji, o ne zuja automobiliai.

Supynės gulint
Tinginių supynės

Savaitgalis Rygoje tikrai vykęs, nors ir organizuotas labai spontaniškai bei su daugybę pasikeitimų paskutinę akimirką. Per šias dvi dienas pamatėme nemažai, nors daug ko ir nematėme. Yra bent kelios vietos, kur tikrai norėtųsi nuvykti, apsilankyti, tačiau šį kartą jau nebuvo tam laiko ar galimybių. Reiškia, į Rygą dar sugrįšim, tik jau ne šiais metais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.